Mobility Blog

Siguranta eco: 3 idei simple pentru o flota ce pune accentul pe siguranta in trafic

Siguranta eco: 3 idei simple pentru o flota ce pune accentul pe siguranta in trafic

Drumurile europene nu au fost niciodata mai sigure. Eurostat declara ca la nivelul Uniunii Europene decesele în trafic (aici se  regasesc conducatorii auto, pasagerii si pietonii) au scazut de la 100 dintr-un milion de persoane in 2005 la 60 dintr-un milion de persoane in 2014. Consiliul ONU pentru Siguranaa Transporturilor (UNECE) a constatat ca, in Europa, Canada si Statele Unite ale Americii, decesele in trafic au scazut in medie cu 8% pe an intre 2007 si 2010.

Din pacate, rata de declin a accidentelor a incetinit brusc in ultimii ani, potrivit Consiliului European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC). ETSC a inregistrat o rata neschimbata in 2014 si o crestere de 1% in 2015. In 2016 a scazut cu 2% acesta fiind si cel mai recent an pentru care este disponibil un set complet de date, numarul ajungand la 51 de decese rutiere la milionul de locuitori.

Statisticile prezentate mai sus reprezinta o îmbunătățire incredibila – o reducere cu aproape 50% a deceselor în trafic in mai puțin de un deceniu – dar nu si un indiciu ca flotele ar trebui sa-si relaxeze standardele in materie de siguranta. Coliziunile pot duce la deces, vatamare, perioada de nefunctionare a autovehiculului, daune si cereri de despagubire.

Exista 3 moduri simple prin care managerii de flote se pot asigura ca flotele pe care le gestioneaza sunt mai sigure in trafic.

1. Crearea unei culturi a sigurantei rutiere

Trainingul conducatorilor auto in ceea ce priveste siguranta rutiera ar trebui sa fie obligatoriu si sa fie realizat frecvent si cu atentie. Dar nu ar trebui sa ne limitam doar la asta. O cultura a condusului defensiv la nivel de companie va intari mesajul acesteia si va garanta ca atat managementul, cat si clientii stiu ca sunt aspecte importante in cadrul acelei companii.

Politicile privind monitorizarea conducatorilor auto, comportamentul la volan al utilizatorilor, utilizarea centurii de siguranta si evaluarea post-coliziune ar trebui formulate clar și aplicate cu strictete. Toti angajatii ar trebui sa fie evaluati chiar si agentul de vanzari cu cele mai bune rezultate sau cel mai vechi utilizator.

Sustinerea acestor actiuni are o importanta majora. Puteti lua in calcul adaugarea unui slogan de siguranta pe pagina web a firmei si in cadrul semnaturilor electronice. Comunicați orice realizari, precum, o luna intreaga fara accidente sau incalcari ale regulilor in trafic. Selectati masini cat mai sigure, dotate cu tehnologie avansata in materie de siguranta, inclusiv cu optiuni de semiautonomie menite sa ajute conducatorii auto sa evite coliziunile frontale si parasirea accidentala a benzii de circulatie.

2. Investitiile in telematica

Telematica nu se mai limiteaza acum la urmarirea vehiculelor si optimizarea rutelor pe principiul „punctelor pe o hartă”. Sistemele din ziua de azi pot contribui la aplicarea politicilor de siguranta prin inregistrarea incidentelor de depasire a vitezei, a accelerariilor, franarii si luarii virajelor bruste. Unele dintre aceste dispozitive pot detecta daca centura de siguranta a conducatorului auto este folosita atunci cand vehiculul este in miscare.

Managerii pot revizui rapoartele generate de dispozitivele de telematica zilnic, saptamânal sau lunar. De asemenea, pot solicita sa fie avertizati, in timp real, ori de cate ori survine o incalcare grava.

Dar telematica nu este utila doar pentru identificarea si gestionarea comportamentului conducatorilor auto care au un comportament la volan agresiv si periculos, ci si pentru a recompensa utilizatorii care conduc defensiv si in siguranta. De asemenea, o solutie de telematica creeaza inregistrari digitale obiective ale comportamentului fiecarui utilizator de masina, ceea ce poate fi util in cazul depunerii unei reclamatii de către un client (de exemplu, sosirea mai tarziu sau plecarea mai devreme ) sau de catre alti conducatori (pentru depasirea vitezei sau provocarea unei coliziuni).

3. Adoptarea unei mentalitati cu privire la  mobilitate

Se presupune ca pietonii sunt cei mai vulnerabili utilizatori ai retelei de transport. Potrivit Eurostat, pietonii reprezinta 21% din decesele in trafic. Conducatorii auto reprezinta aproape doua treimi (64%) din totalul deceselor în trafic, iar in mod surprinzator, pasagerii vehiculelor reprezinta doar 15% din decesele în trafic.

Aceste cifre pot si chiar ar trebui sa oblige managerii de flote sa-si sporeasca siguranta, reducand, ori de cate ori este posibil acest lucru, numarul de ore pe care conducatorii auto le petrec pe drum. Oferind angajatilor un „buget de mobilitate” lunar, mai degraba decat o masina de serviciu sau o indemnizatie in numerar, acestia vor fi incurajati sa se deplaseze cu trenul, autobuzul sau bicicleta, sa apeleze la rideshare sau ride-hail (transportul la comanda). Angajatii carora li se permite sa-si preschimbe in numerar bugetul de mobilitate nefolosit la sfarsitul fiecarui termen vor avea astfel si un stimulent financiar.